יום רביעי, 24 בדצמבר 2014

אולי באמת יש ללפיד עתיד?

בימים הקרובים, אנו הולכים להציג את עשרת הסיבות לבחירת כל אחת מן המפלגות הגדולות לכנסת. בין אם הם יש עתיד, הליכוד, ישראל ביתנו וכמובן מפלגת העבודה. נתחיל ממפלגת יש עתיד, המפלגה של יאיר לפיד שהצטיירה בעבר כמפלגה "אופנתית", אבל לאט לאט צוברת מוניטין של מפלגה שלא הולכת לשום מקום. עם בסיס איתן של מתנדבים, צוות חסר פשרות ומנהיג כריזמטי, יש עתיד הולכת על כל הקופה הפעם. המפלגה עובדת שעות נוספות בכדי להוכיח לציבור שבפחות משנתיים ניתן ואפשר לשנות ולהוזיל את חיי האזרחים במדינה.

אז לצד הטענות כי המפלגה לא עשתה דבר בכנסת האחרונה וראש המפלגה שלה הוא סתם פרצוף יפה שהגיע מהפוליטיקה ולא מבין דבר בכלכלה, חינוך או ביטחון, עומדים מספר עקרונות שהמפלגה מדגישה אותם בכל מפגש ומפגש וחשוב לציינה גם כאן. אז אני מציג פה לפניכם את עשרת הסיבות לבחירה ביש עתיד.





1. קודם כל הדבר החשוב ביותר שהמפלגה ביצעה כבר בכניסתה לכנסת זה הקטנה ל - 18 שרים בלבד והורדת התפקיד המגוחך של "שר ללא תיק", כמויות השרים וסגני השרים שלא עשו דבר וחצי דבר בכנסת על חשבון משלם המיסים ובזבזו מליוני שקלים מתקציב המדינה נכחדו בעקבות דרישת לפיד לביטולם. 

2. שי פירון, שר החינוך לשעבר נתפס כאמביוולנטי בבחירות הנ"ל. השינויים הרדיקאליים שביצע בסבב האחרון יתכן ויניבו פירות עוד מספר שנים, אך עד אז לא נוכל לאמוד באמת את שינוייו. אולם דבר אחד אפשר לזקוף לזכותו, הוא איפשר ל - 200 אלף ילדים בכיתות א'-ב' להשתתף בקיטנות ולהעסיקם במקום להיות בבית, דבר אשר אפשר להורים להמשיך בשגרת חייהם ולחסוך עוד מספר שקלים בחשבון הבנק תמורת חינוך טוב יותר לדור הצעיר. מטרתם, דרך אגב בשנת 2015 להגיע לכ - 400 אלף ילדים בכיתות א'-ד' במסגרת קייטנות בתקופת החופש הגדול.




3. גאווה נוספת של המפלגה היא החדרת השוויון בנטל כמטרה מרכזית שמטרתה ליצור שוויון בין כלל הפלגים בחברה. אמנם לפיד מנסה להתרחק מדעותיו הקיצוניות של אביו בנוגע לחרדים בכך שהוא אומר כי הוא לא שונא או מתנגד לחרדים אולם יש בכל זאת את הצורך לפתוח את השערים לקהל החרדי ולשתפו גם בנטל השרות הצבאי וגם בשוק העבודה ועל כן שנת 2014 מצויינת כשנה בה הגיוס החרדי הגיע לשיאו ונפתחו מרכזי תעסוקה לקהל החרדי.

4. המאבק של לפיד במשרד הביטחון ובתקציבי העתק שלו אמנם לא צלחו כפי שחשב, אולם הגדלת תקציב סל הבריאות בשנת 2014 גדל ב 300 מליון שקלים, דבר אשר המפלגה זוקפת לזכותה. עכשיו צריך רק שיאיר יאבק חזק יותר מול משרד הביטחון ויבצע קיצוצים נרחבים יותר בכדי שיוכלו להעביר לסל התרופות תקציבים משמעותיים יותר לרווחת אלה שבאמת זקוקים למזור. כמו כן, לפיד זוקף לעצמו גם את יצירת התקציב החברתי ביותר בעשור האחרון והוא מאוכזב מכך שחוק התקציב לא עבר בכנסת ושכולנו הולכים לבחירות.

5. הביטחון התזונתי שחשוב למפלגה בכדי לחזק את אוכלוסיית הילדים החלשה, הובילה את המפלגה להכפיל את מספר הארוחות החמות לכ - 200 אלף יחידות וכמו כן הכפילו את התקציב לרכישת ספרים וציוד חינוכי, אכן נשמע צעד מפתה צעד חכם, חבל שגם לא ציינו את חברי הכנסת מתוך המפלגה שסייעו בכך.

6.עסקים קטנים! השינוי החברתי מגיע בצורה קפיטליסטית גם כן בעזרה לעסקים הקטנים, חלק מהתנגדות לעלות את שכר המינימום מגיע מהמחשבה כי העסקים הקטנים אשר מתקשים להתבסס בשוק יקרסו באם יעלו את השכר הבסיס ל - 30 ש"ח לשעה. בנוסף לכך, המפלגה גם ביטלה את המס לזוגות שעובדים באותו עסק, התשלום על המס שבפועל נכנס לקופה והכפייה על המדינה להחזרת הכספים במהירות, כל זאת בכדי להחזיק את העסקים יציבים ולמנוע קריסה של למעלה מ - 50% מהעסקים שלא שורדים את חמשת השנים הראשונות. לבסוף גם מתגאים במפלגה כי הם הכפילו קטן ההלוואות לעסקים הקטנים כדי שיוכלו להתפתח, לצמוח ולייצר עוד מקומות עבודה. קפיטליזם כבר אמרנו?




7. דבר אשר הוא רלוונטי כעת וניתן להרגישו כבר עכשיו בכיס הוא הורדת מחירי החשמל ב 10% באמצעות מדיניותה של "יש עתיד" מתחילת 2015.

8. חוק מעמ' 0 התקוע אצלן הממשלה מציע שינוי תפיסתי של כל מה שקשור לתמיכה בזוגות הצעירים לרכוש את דירת הראשונה ללא מע"מ ובכך לחסוך לזוגות בסביבות 240 אלף שקלים. עלות החוק הינו 2 מיליארד דולר, עלות הבחירות הקרובות 2.5 מיליארד דולר. אפשר להתווכח אם החוק טוב או לא, אני חושב אישית כי יש מקום לחוק הזה שיכול לעזור לכל כך הרבה אנשים יותר מאשר מע"מ 0 על פירות ויקרות שיחסכו אמנם לכל השכבות באוכלוסיה אך בצורה רוחבית ויותר קשה לפיקוח. מע"מ 0 יבטיח לעתיד ילדנו (ואפילו לכותב המאמר) דרך בטוחה להינות מחיים טיפה יותר נעימים. מי שלא בקיע בחוק יכול לקרוא עוד בכתבה הזו ולבין למה החוק הזה כל כך חשוב. את תגובת לפיד לדברי ראש הממשלה בנוגע לחוק מע"מ 0 ניתן לקרוא פה.

9. הקטנת הגיוס בכיתות, גיוס 1,100 כבאים ושוטרים, תוספת תקציבית לגופים אלה, הגדלת ההשקעה במערכת הבריאות ב - 4 מיליארד שקלים ועוד ועוד לדברי המפלגה הם פרויקטים שנתניהו תקע בממשלה בכדי למנוע מלפיד לגרוף עוד ועוד ניצחונות שתוארו כאן.

10. אחרון חביב, עם שלא מכיר את עברו, עתידו לוט בערפל. לכן יש עתיד הציבה לנגד עיניה את הזכות להאבק בעוני של ניצולי השואה והגדילה את תקציבם במיליארד שקלים נוספים, מעוניינת להגדיל את קצבאות הזקנה לקשישים אשר מקבלים הבטחת הכנסה והרצון העז להוציא 190 אלף קשישים מתחת לקו העוני. כל זאת בכדי לשמור ולכבד את הקשישים אשר חיים במדינה.

כעיקרון מייחסים למפלגה בין 7-11 מנדטים, לפיד בטוח כי הסקרים אינם משקפים את המפלגה וכי הם עוד יפתיעו בגדול, רק הזמן יגיד אם כניסתו לפוליטיקה תניב תוצאות טובות יותר לעם ישראל, בינתיים נראה כי הוא המתמודד הצבעוני והדומיננטי ביותר. רק שיפור במדיה התקשורתית תוביל לשינוי תודעתי בציבור הרחב יותר.

כדי לקרוא עוד על המפלגה ועל החזון שלה כנסו לאתר המפלגה של "יש עתיד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה