יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

בחירות רבותיי, בחירות!

תוך כתיבת שורות אלה אני מקבל עדכון לסלולרי שלי דרך האפליקציה של ערוץ 2 שהבחירות יהיו כבר ב - 17 במרץ. אז על מה לעזאזל אנחנו הולכים לבחירות אתם שואלים את עצמכם, כפי ששמעתם במספר רב של מקומות עד כה. 
מבחינת ראש הממשלה, הבחירות הן בעקבות חוסר משמעת קואליציונית שאומרת כי יאיר לפיד ולבני חתרו תחתיו וכך הוא אינו יכול לקיים התנהלות ממשלתית סדירה. יש משהו בדבריו, חוסר היכולת למשול בקואליציה אשר ראשי המפלגות לא יכולות להתנהל תחתיו מעלה קושי רב בהתנהלות של קואליציה שאמורה להנהיג את העם.

אך בחדרי חדרים, במסדרונות הכנסת אני שומע קול אחר. קול שאומר כי בנימין נתניהו מפחד. לראשונה הגיעה מפלגה שבאמת מזיזה דברים. יאיר לפיד בא עם אג'נדה אטרקטיבית, לקח את התיקים החברתיים והתחיל לעשות בלגן בתוך הכנסת, פתאום באמת יש דברים שמתרחשים.




התקציב אשר עמד על הפרק היה תקציב חברתי להפליא. חוק קק"ל שביקש לקחת כסף מהאגודה הרווית הזו, סיוע לניצולי שואה במיליארד שקלים נוספים, שוויון בנטל לכל אזרחי המדינה וחוק הלאום שבא לשמור על הצביון היהודי - זה בדיוק מה שהמדינה הזו הייתה ועדיין צריכה. אז למה בעצם בנימין נתניהו הולך לבחירות ולא "בולע את הצפרדע" וממשיך להנהיג?

את הסיסמא המוכרת שכל תומך של בנימין נתניהו יודע לצטט היא "חוק מע"מ 0? זה יהרוס את המדינה". המשפט השגור בפי כל תומך ליכוד מראה בורות חסרת תקדים. הרי אף אחד לא באמת קרא את החוק. החוק בא לשנות פה דפוסים שלא נראו עד כה, בא לעזור לשכבת הביניים שהולכת ונשחקת. החוק יטיב עם האזרח הישראלי-יהודי הממוצע בשנות ה 20 המאוחרות לחייו ובאמת יציע שינוי ואלטרנטיבה - לא רק מבחינת המעמדות במדינה, אלא גם מבחינה ממשלתית.

תחזית חדשות ערוץ 2


לכן ראש הממשלה מפחד, הגיעו חבורת אנשים כאילו משום מקום והם מגיעים לעשות מחטף. עכשיו ראש הממשלה הכניס את עצמו לברוך גדול יותר. אם כחלון יכנס גם כן לממשלה, ראש הממשלה יעמוד בראש ממשלה בעלת מספר רב יותר של ראשים, יחד עם החרדים ויחד עם מפלגות הימין ואולי אף לפיד.

תם ונשלם פרק זה

שאלות קואליציוניות רבות עולות כעת לקראת הבחירות. בנט היתנער מלפיד, אמר שזו הייתה טעות קואליציונית לחבור עמו, האם הוא יעמוד במילתו גם לאחר שלפיד יזכה שוב באותה כמות מנדטים כמו בחירות שעברו (19)? האם לבני תחבור לשמאל או תשאר עלה התאנה של הימין לאחר בחירות אלו ואיפה היא תמצב את עצמה לאחר הבחירות הללו? האם הערבים יחברו יחדיו למפלגה אחת לפני הבחירות או שמא יתמוססו כפי שהתחזיות מראות? כמה מנדטים לעזאזל כחלון יקבל - ההשערה היא בסביבות 10 מנדטים. האם ביבי יחבור לחרדים מיד לאחר הבחירות? והאם באמת ניהל דיל עימם לפני ההכרזה על הבחירות?

הנסיון להפוך את לפיד לשעיר לעזאזל הצליח בסיבוב הראשון של נתניהו כמה שנחשב לנאום יריית הפתיחה של בחירות 2015. הקרב מתחיל, הגלגלים מתחממים והולך להיות מאבק מלוכלך, מלא במשאבים שהולך לקחת לכולנו את הזמן הפנוי וגם את הסבלנות.

אז תזכירו לי שוב על מה הבחירות האלה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה